1. 800 - 845
2. 850 - 935
3. 940 - 1025
4. 1030 - 1115
5. 1135 - 1220
6. 1240 - 1325
7. 1330 - 1415
8. 1420 - 1505
Przekład intersemiotyczny czyli przełożenie jednego systemu znaków na inny to ulubiona metoda uczniów, która bywa wykorzystywany jako metoda kształcąca sprawność językową uczniów oraz metoda analizy utworów literackich. Uczniowie klasy 5a za pomocą przestrzennej pracy plastycznej przekodowali treść niektórych elementów fabuły z powieści „Opowieści z Narni: Lew, czarownica i stara szafa”. Dzieci , wykorzystując swoją ogromną inwencję twórczą, wykonały piękne szafy, przez które dostały się do świata Narni i wraz z bohaterami powieści rozpoczęły wielką i fantastyczną przygodę.
Nasz szkoła wzięła udział w III edycji Ogólnopolskiej Akcji „Czytamy z sercem”, która łączy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania i Światowy Dzień Serca. Główne cele akcji to promocja wśród dzieci i młodzieży literatury oraz czytelnictwa, a także: poszerzanie ich wiedzy na temat serca - budowy tego organu, jego funkcjonowania, chorób, propagowanie zdrowego stylu życia jako jednej z form przeciwdziałania chorobom układu sercowo - naczyniowego.
Kolejny raz włączyliśmy historię z BohaterONEM . Łącząc siły z twórcami akcji , sprawiamy, że historia staje się żywa, zrozumiała i inspirująca, a uczniowie poznają fakty z życia swych rówieśników z okresu II wojny światowej. W pierwszym etapie tegorocznego projektu BohaterON uczniowie klas 5 przypomnieli sobie historię Powstania Warszawskiego oraz odbyli zajęcia edukacyjne, których podstawą było opowiadanie Magdaleny Górskiej „Iskra nadziei”. Bohaterką utworu jest 11-letnia Janka mieszkająca w czasach II wojny światowej w Warszawie przy ulicy Złotej. Dzięki prowadzonemu przez dziewczynkę pamiętnikowi, odbiorcy mogą poznać wydarzenia sprzed prawie 80 lat. Jak wygląda 1 sierpnia 1944 oczami rówieśniczki? Co się szykuje w Warszawie? Czy Iskra, niebieski szmaciany konik uszyty przez babcię Zosię, daje otuchę w czasach niepokoju? Uczniowie dowiedzieli się, jakim koszmarem jest wojna z perspektywy dziecka, które traci przez nią dzieciństwo i poczucie bezpieczeństwa, odkryli także siłę przyjaźni, marzeń i nadziei w życiu człowieka. Na kolejnych zajęciach uczniowie klas 5 i 8zostali zapoznani z historią znaku Polski Walczącej oraz z postacią Anny Smoleńskiej „Hanki/„Hani” - autorki tego symbolu .Dzieci dowiedziały się ,że symbol w kształcie kotwicy, której człon w kształcie litery P symbolizuje Polskę, a ramiona literę W – walkę lub „kotwicę” – symbol nadziei na odzyskanie niepodległości Polski okupowanej przez nazistowskie Niemcy. Znak ten był powszechnie stosowany w czasie II wojny światowej przez walczących o wolność Polski. W Laboratorium przyszłości uczniowie klasy 5a haftowali znak Polski Walczącej. Dzieci pracowały z igłą, muliną oraz kanwą -płótnem przeznaczonym do haftu krzyżykowego. Na różnokolorowych płótnach z ogromną cierpliwością zostały wyhaftowane symbole w kształcie kotwicy. Natomiast uczniowie klasy 5b narysowali symbol działań Polski Walczącej na kartkach.