Toogle Left

szafaPrzekład intersemiotyczny czyli przełożenie jednego systemu znaków na inny  to ulubiona metoda uczniów, która bywa wykorzystywany jako metoda kształcąca sprawność językową uczniów oraz metoda analizy utworów literackich. Uczniowie klasy 5a za pomocą przestrzennej pracy plastycznej przekodowali treść niektórych elementów fabuły z powieści „Opowieści z Narni: Lew, czarownica i stara szafa”. Dzieci , wykorzystując swoją ogromną inwencję twórczą, wykonały piękne szafy, przez które dostały się do świata Narni  i wraz z bohaterami powieści rozpoczęły wielką i fantastyczną przygodę.

dzienDzisiaj świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Edukacji Narodowej. Uczniowie kwiatami i słodyczami podziękowali nauczycielom za ich wysiłek i zaangażowanie w swoją pracę. Klasy piąta b i szósta zaprosiły wszystkich pracowników szkoły na "Odlotowy pokaz szkolnej mody". Największe zainteresowanie wzbudziły kreacje z Epoki Kamienia Łupanego, Starożytnego Rzymu i Średniowiecza. O święcie pracowników szkoły pamiętał również Samorząd Szkolny, który przygotował piękne życzenia i upominki. Dzisiejszy dzień upłynął w miłej i radosnej atmosferze, dostarczając wszystkim wielu pozytywnych wrażeń. Wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły w dniu Ich święta życzymy jak najwięcej pięknych i szlachetnych pomysłów, cierpliwości i wytrwałości oraz radości i satysfakcji z każdego mijającego dnia.
spNasza "Szóstka" po raz kolejny wzięła udział w ogólnopolskiej akcji sprzątania terenów zielonych organizowanej przez Fundację Sprzątamy Dla Polski pod honorowym patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego. W tym ważnym wydarzeniu uczestniczyły wszystkie klasy wraz z nauczycielami. Szkołę wspomógł nasz Radny Pan Łukasz Frańczak, który zadbał o worki na śmieci i rękawice dla dzieci i młodzieży. W dzisiejszym dniu każdy starał się, aby nasza "mała ojczyzna" świeciła czystością. Nawet pogoda wszystkim sprzyjała. Wspólnymi siłami udało się posprzątać i usunąć odpady zalegające w parku, na placu zabaw i poboczach dróg, tereny zielone wokół Grodzieckiej Wieży Ciśnień, w innych miejscach nieprzeznaczonych do ich składowania. Jesteśmy dumni z wykonanej pracy. Spisaliśmy się na medal. Wierzymy, że każdy mieszkaniec Grodźca będzie dbał o środowisko i czystość otoczenia.

sssssssssssNasz szkoła wzięła udział w III edycji Ogólnopolskiej Akcji „Czytamy z sercem”, która łączy Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania i Światowy Dzień Serca. Główne cele akcji to promocja wśród dzieci i młodzieży literatury oraz czytelnictwa, a także: poszerzanie ich wiedzy na temat serca  - budowy tego organu, jego funkcjonowania, chorób, propagowanie zdrowego stylu życia jako jednej z form przeciwdziałania chorobom układu sercowo - naczyniowego. 

bohaterONKolejny raz włączyliśmy historię z BohaterONEM . Łącząc siły z twórcami akcji , sprawiamy, że historia staje się  żywa, zrozumiała i inspirująca, a uczniowie poznają fakty z życia swych rówieśników z okresu II wojny światowej. W pierwszym etapie tegorocznego projektu BohaterON uczniowie klas 5  przypomnieli sobie historię Powstania Warszawskiego oraz odbyli zajęcia edukacyjne, których podstawą było  opowiadanie Magdaleny Górskiej „Iskra nadziei”. Bohaterką utworu  jest 11-letnia Janka mieszkająca  w czasach II wojny światowej w Warszawie przy ulicy Złotej. Dzięki prowadzonemu przez dziewczynkę pamiętnikowi, odbiorcy mogą poznać wydarzenia sprzed prawie 80 lat. Jak wygląda 1 sierpnia 1944 oczami rówieśniczki? Co się szykuje w Warszawie? Czy Iskra, niebieski szmaciany konik uszyty przez babcię Zosię, daje otuchę w czasach niepokoju? Uczniowie dowiedzieli się, jakim koszmarem jest wojna z perspektywy dziecka, które traci przez nią dzieciństwo i poczucie bezpieczeństwa, odkryli także siłę przyjaźni, marzeń i nadziei w życiu człowieka. Na kolejnych zajęciach uczniowie klas 5 i 8zostali zapoznani z historią znaku Polski Walczącej oraz z postacią Anny Smoleńskiej „Hanki/„Hani” - autorki tego symbolu .Dzieci  dowiedziały się ,że symbol w kształcie kotwicy, której człon w kształcie litery P symbolizuje Polskę, a ramiona literę W – walkę lub „kotwicę” – symbol nadziei na odzyskanie niepodległości Polski okupowanej przez nazistowskie Niemcy. Znak ten był powszechnie stosowany w czasie II wojny światowej przez  walczących o wolność Polski. W Laboratorium przyszłości uczniowie klasy 5a haftowali znak Polski Walczącej. Dzieci pracowały z igłą, muliną oraz kanwą -płótnem przeznaczonym do haftu krzyżykowego. Na różnokolorowych  płótnach z ogromną cierpliwością zostały wyhaftowane symbole w kształcie kotwicy. Natomiast uczniowie klasy 5b narysowali symbol działań Polski Walczącej na kartkach.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki..

  Rozumiem i zgadzam się
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk