Toogle Left

thumb cc3de8a2a3e9"WF z klasą" to nowy program CEO realizowany przy medialnym wsparciu "Gazety Wyborczej" i portalu Sport. pl. Ta ogólnopolska akcja edukacyjna ma zmienić myślenie o lekcjach WF - u w polskich szkołach. CEO koordynuje pracę szkół i zapewnia nauczycielom dostęp do materiałów. Umożliwia też wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami programu przy użyciu sprawdzonych w wielu programach blogów nauczycielskich.

Zadania szkół w programie:
1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – zorganizowanie szkolnej debaty dotyczącej udoskonalenia zajęć  sportowych i rekreacyjnych w szkole.
2. Zadania do wyboru. Szkoła wybiera lub opracowuje jedno własne zadanie mające  celu  m.in.: poprawę frekwencji na lekcjach WF-u; zainicjowanie atrakcyjnych zajęć
pozalekcyjnych; zwiększenie aktywności osób mniej wysportowanych;  zmianę sposobu oceniania (opisowo, z naciskiem na wysiłek i postępy);  zachęcenie do zdrowszego jedzenia w szkole; wypracowanie pomysłów na ożywienie sportowe całej gminy,  np. z wykorzystaniem infrastruktury Orlików etc.
3. Dokumentacja działań na blogu.
Nasza szkoła już zorganizowała Szkolna Debatę, na której rozmawialiśmy o lekcjach wychowania fizycznego,  o potrzebach, oczekiwaniach i planach na przyszość. Również zaplanowaliśmy wraz z grupą uczniów  zajmujących sie projektem  pierwsze zadania - m.in zorgnizowanie przerw sportowych. Relacje z nich i inne działania zamieszczamy na blogu projektu.

Przerwy na sportowo są juz realizowane w każda środę!!

 

thumb d7d2746e3aa8Edukacja w zakresie praw dziecka jest bardzo ważna w kształtowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Świadome swoich praw dziecko jest świadomym obywatelem w dorosłym życiu. Odpowiedzialność za budzenie tej świadomości wśród najmłodszych spoczywa na nas wszystkich. Rolą dorosłych jest także dbanie, aby prawa dziecka były respektowane.

Celem projektu jest:

· Zapoznanie dzieci i młodzieży z zagadnieniami dotyczącymi praw dziecka,

· Uświadomienie uczniom znaczenia praw dziecka i ich konsekwencji w codziennym życiu,

· Kształtowanie wśród młodych ludzi postawy zaangażowania społecznego,

· Zaangażowanie przedstawicieli środowiska lokalnego w promowanie idei praw dziecka,

· Wyróżnienie najaktywniejszych działaczy dbających o prawa dziecka wśród lokalnej społeczności.

W ramach akcji uczniowie wzięli udział w cyklu lekcji poświęconych prawom dziecka. W oparciu o podręcznik opracowany przez UNICEF, dzieci dowiedziały się czym są prawa dziecka, jak należy rozumieć zapisy Konwencji o prawach dziecka, jak przekładają się one na ich codzienne życie. Uczniowie poznali także historię Malali Yousafzai – pakistańskiej dziewczynki, która wykazała się niezwykłą odwagą w walce o prawa dziewczątdo nauki. Ta piętnastolatka stała się przykładem dla całego świata. Jest symbolem sprzeciwu wobec łamania praw dziecka. To właśnie jej świadectwo ma było inspiracją dla uczniów, by przyjrzeć się dokładnie swojemu najbliższemu otoczeniu. Odnaleźli w swej lokalnej społeczności osoby, które w szczególny sposób wyróżniają się w propagowaniu praw dziecka i są zaangażowane w poprawę ich losu. W tym celu w szkole zorganizowano spotkanie, na które zaproszono najbardziej zaangażowanych przedstawicieli lokalnej społeczności, którzy w swej codziennej pracy poświęcają się walce o zagwarantowanie dzieciom ich praw. Uczniowie odznaczyli „Gwiazdą Szeryfa Praw Dziecka”:

- Annę Paciej - pracownika Straży Miejskiej w Będzinie, edukatora z zakresu: bezpieczeństwa podczas poruszania się po drogach; konsekwencji nieprzestrzegania prawa; znajomości prawa i świata wartości

- Stanisława Curyło - lokalnego działacza sportowego, organizatora rokrocznych obchodów Dnia Dziecka

- Krzysztofa Nowaka i Wiesława Borchulskiego - właścicieli zaprzyjaźnionego sklepu sponsorów szkolnych imprezy okolicznościowych.

 

sw1ŚWIETLICA SZKOLNAsw

Świetlica jest miejscem, w którym spotykają się uczniowie wszystkich klas. Spędzają tu swój wolny czas. Uczestniczą w różnych zajęciach plastycznych, ruchowych i tanecznych, dydaktycznych. Największym powodzeniem cieszą się zajęcia komputerowe. Uczniowie często w rozwiązywaniu różnych problemów korzystają z pomocy wychowawców świetlicy. Samorząd świetlicy jest inicjatorem i organizatorem różnych imprez i uroczystości szkolnych. Jak co roku będą organizować w naszej świetlicy Andrzejki z wróżkami i czarodziejami, huczną zabawę Walentynkową w czasie której nikt nie będzie bawił się sam. Uroczyście będą również obchodzone: Dzień Dziecka i Dzień Kobiet. Miłe są dla nas spotkania przedświąteczne, gdy dzielimy się opłatkiem i składamy sobie nawzajem życzenia. Nasi uczniowie bardzo chętnie wspierają akcje charytatywne organizowane przez samorząd świetlicy. Jak co roku pomagamy zwierzętom w zaprzyjaźnionym schronisku, wspieramy akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku po raz kolejny przystąpimy do akcji – Światowy Dzień Pluszowego Misia. Zorganizujemy konkurs plastyczny na najmilszego pluszowego misia naszej szkoły, na który zaprosimy przedszkolaków.

ŚWIETLICA SOCJOTERAPEUTYCZNA

W naszej szkole od września 1999 roku działa świetlica socjoterapeutyczna, która powstała na wniosek dyrektora szkoły, ze względu na istniejące potrzeby szkoły. Podczas każdego spotkania dzieci są dożywiane, mają możliwość korzystania z zakupionego sprzętu grającego, gier, książek, artykułów piśmiennych i programów komputerowych. Zajęcia socjoterapeutyczne odbywają się dwa razy w tygodniu po 2 godziny. Podstawowym kryterium doboru do grupy socjoterapeutycznej jest diagnoza dokonana przez wychowawcę klasy i pedagoga szkolnego. Cykl początkowych zajęć z dziećmi ma charakter diagnostyczny. Celem ich jest zweryfikowanie dotychczasowych obserwacji wychowawcy, rodziców, pedagoga szkolnego i nauczycieli. Obserwacja zachowań dzieci w trakcie pierwszych zajęć przyczynia się do dalszego konkretyzowania planu pracy.  W efekcie określa się obszary, w których występują ewentualne zaburzenia zachowania oraz indywidualne potrzeby dzieci. W wyniku szczegółowo przeprowadzonych analiz materiału zebranego podczas zajęć diagnostycznych prowadzące opracowały program odpowiadający potrzebom. Na  zajęciach zawierany jest kontrakt z grupą.
Elementy tego kontraktu to:

— ocena stopnia gotowości uczestnika do podjęcia pracy w grupie.

— poinformowanie o normach pracy w grupie.

— zawarcie umowy dotyczącej udziału w zajęciach.

Cele zawarte w programie zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci to: rozwijanie umiejętności komunikacji, świadomość własnej motywacji, troska o siebie, określenie i wyrażanie uczuć, systemy wsparcia, samodzielne radzenie sobie z problemami. Właściwy klimat podczas zajęć oraz właściwa postawa nauczyciela – terapeuty wyzwala w dzieciach wiarę we własne siły i zmienia ich nastawienie do pokonywania trudności. Również doświadczenia społeczne zaaranżowane w grupie socjoterapeutycznej pomagają dzieciom nieśmiałym, z niską samooceną uwierzyć w siebie, w swoje możliwości, wzmocnić poczucie wartości i umożliwić „zaistnienie" na forum klasy czy szkoły.

 Zreformowana szkoła duży nacisk kładzie na samodzielność wyszukiwania informacji i docierania do różnych źródeł. Dlatego też dużą rolę w procesie kształcenia tych umiejętności odgrywa biblioteka i czytelnia. Tam bowiem uczeń samodzielnie, aczkolwiek pod kierunkiem wyszukuje informacje na żądany temat w różnych źródłach. Nasza szkolna biblioteka udostępnia zbiory zarówno uczniom jak i nauczycielom. Pomaga w wyszukiwaniu wiadomości na określony temat, uczy sprawnego posługiwania się słownikami, encyklopediami, korzystania z księgozbioru podręcznego. Bibliotekarze pani Justyna Bielawska i Monika Wójtowicz - Paszkowska prowadzą rozmowy z uczniami o nowościach książkowych, zachęcają do ich czytania. Realizują program przysposobienia czytelniczego i informacyjnego w klasach I – VII. Wspólnie z aktywem bibliotecznym organizują różnego rodzaju konkursy: plastyczne – „Owoce jesieni", projekt okładki do ulubionej książki, Kartka Bożonarodzeniowa przedstawienia z okazji DNI KSIĄŻKI I PRASY – „Przyjaciele Książki" pasowanie na czytelnika uczniów klas I, Szkolny Turniej SCRABBLE. Biblioteka szkolna ściśle współpracuje z Miejską Biblioteką Publiczną w Będzinie. Organizuje spotkania z autorami książek, Dzień Głóśnego Czytania. Realizuje projekt CEO - "PoczytajMy". Uczniowie klas młodszych uczestniczą w cyklicznych spotkaniach pt: ''Spotkania z literaturą" poznając twórczość takich autorów jak: Julian Tuwim, Wanda Chotomska, Jan Brzechwa, Maria Krüger i innych. Uczniowie klas starszych uczestniczą w lekcjach bibliotecznych. Ponadto w zakresie prac biblioteczno – technicznych wykonuje się:  aktualizacje kart czytelnika, odnawianie kart książek,  renowacje zniszczonych książek,  foliowanie, opracowanie nowo zakupionych książek (wpis do księgi inwentarzowej, opis, opieczętowanie, oznakowanie).

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki..

  Rozumiem i zgadzam się
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk