Ogłoszenia dla rodziców


REGULAMIN KONKURSU NA LOGO
Szkoły Podstawowej Nr 6 im. Marii Konopnickiej w Będzinie


I. Organizator konkursu
1. Organizatorem konkursu na opracowanie logo szkoły jest Dyrektor Szkoły oraz Rada Rodziców, Radni Miasta Będzina
II. Cel i przedmiot konkursu
1. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego graficznego symbolu (logo) dla Szkoły Podstawowej nr 6 w Będzinie.
2. Logo wykorzystywane będzie przez szkołę do celów identyfikacyjnych, reklamowych, korespondencyjnych, promocyjnych, itp. oraz umieszczone na sztandarze szkoły.
3. Konkurs trwa od 15.11.2017r. do 15.01.2018r.
III. Warunki uczestnictwa w konkursie
1. W konkursie mogą brać udział wszyscy uczniowie naszej szkoły.
2. Projekty konkursowe mogą być realizowane oraz zgłaszane do konkursu indywidualnie lub zespołowo.
3. Prace konkursowe należy składać zgodnie z wymaganiami zawartymi w regulaminie.
4. Uczestnik jest zobowiązany przedstawić autorski projekt.
5. Uczestnictwo w konkursie jest jednoznaczne ze zrzeczeniem się praw autorskich na rzecz Szkoły Podstawowej nr 6 w Będzinie
6. Uczestnictwo w konkursie jest równoznaczne z akceptacją warunków konkursu.
IV. Forma prezentacji pracy konkursowej
1. Projekt znaku graficznego (logo) powinien nadawać się do różnorodnego wykorzystania: reklama, Internet, pisma, ulotki.
2. Prace można wykonać ręcznie lub korzystając z technik komputerowych.
3. Projekty konkursowe muszą spełniać następujące warunki:
- na dowolnym formacie należy przedstawić znak.
- w swej treści projekt nie może zawierać elementów obraźliwych.
4. Logo winno charakteryzować się następującymi cechami;
- być czytelne i łatwe do zapamiętania,
- być łatwo identyfikowane z naszą szkołą
- wzbudzać pozytywne emocje,
składać się :
• tylko z logotypu (stylizacji literowej)
• tylko z elementu graficznego będącego symbolem
• lub też zawierać połączenie obu tych elementów.
5.Logo nie powinno być skomplikowane pod względem graficznym i kolorystycznym.
6.Prace należy składać podając:
-imię i nazwisko,
-klasę,
-płytę z nagraną pracą, jeżeli jest ona wykonana techniką komputerową
V. Miejsce i termin składania prac konkursowych
1. Prace należy składać do dnia 15.01.2018r. w sekretariacie szkoły.
2. Prace konkursowe, niespełniające wymagań, o których mowa w regulaminie konkursu, nie będą podlegały ocenie Komisji Konkursowej.
3. Prace dostarczone po terminie nie będą oceniane.
4. Organizator nie zwraca prac.
VI. Kryteria oceny prac konkursowych
Projekty oceniane będą zgodnie z następującymi kryteriami:
1) zgodność projektu z danymi naszej szkoły,
2) oryginalność znaku, łatwość zapamiętywania,
3) czytelność i funkcjonalność projektu,
4) estetyka wykonania projektu.
VII. Ocena prac konkursowych
Zwycięskie prace zostaną wybrane przez Komisję Konkursową, w składzie:
1. Dyrektor szkoły
2. Przedstawiciel Rady Rodziców
3. Przedstawiciel Rady Pedagogicznej (nauczyciel informatyki)
4. Przedstawiciel Rady Miasta w/w osoby nie mogą być uczestnikami konkursu oraz mieć z nimi powiązań rodzinnych.
VIII. Rozstrzygnięcie konkursu
1. W wyniku postępowania konkursowego Komisja Konkursowa wyłania zwycięzcę konkursu.
2. Dla zwycięzców przewidziane są nagrody.
3. Planowana data ogłoszenia wyników 18.01.2018r.
4. Wyniki zostaną zamieszczone na stronie szkoły.

DRODZY RODZICE !

Społeczność szkolna SP6 uczestniczy w projekcie „Im więcej kto opuszczony z tym większą miłością służyć mu trzeba…” – w myśl Brata Alberta Chmielowskiego”

W ramach projektu pomagamy mieszkańcom DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ MIESZCZĄCEGO SIĘ PRZY ULICY CHOPINA PRZY SZLAKU PROWADZĄCYM NA WZGÓRZE ŚWIĘTEJ DOROTY. W okresie 6 - 30 listopada 2017 organizujemy zbiórkę środków czystości, środków pielęgnacyjnych oraz środków higieny osobistej.

Prosimy Państwa o wspomożenie naszej akcji i przyniesienie dla ludzi chorych - naszych podopiecznych Domu Pomocy Społecznej w Grodźcu, następujących środków służących do higieny osobistej:

- mydło toaletowe twarde

- mydło w płynie

- szampon

- żel do mycia

- ręczniki jednorazowe

- mokre chusteczki

- chusteczki higieniczne

- pastę do zębów

- szczoteczkę do zębów

- krem do rąk

- krem przeciw odleżynom

- krem nawilżający
- sudocrem - krem barierowo-ochronny dla dzieci i dorosłych z problemami skórnymi
- wkładki higieniczne i podpaski dla kobiet i mężczyzn

- pampersy dla dorosłych (całe paczki, mogą być z niewielką ilością sztuk)

- pieluchomajtki dla dorosłych (całe paczki)

- balsam do ciała

- grzebień

- obcinacze do paznokci

- inne środki czystości do pielęgnacji i higieny osobistej

Drodzy Uczniowie, Rodzice i wszyscy Życzliwi Ludzie!

Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim konkursie "Wzorowa łazienka".
Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie wymarzonej, bajecznie kolorowej szkolnej łazienki.
Prace dzieci zamieszczane są na stronie internetowej organizatora konkursu. Szansę na wygraną ma ta Szkoła, która w głosowaniu internetowym zdobędzie największą ilość punktów.
Wygrać możemy:
* remont łazienki o wartości 30 000 złotych!(projektant wnętrz, inspirując się pracami dzieci, stworzy projekty łazienek szkolnych)
* jeden ze stu zestawów produktów marki Domestos.
Jak to zrobić?
W tym roku można oddawać dwa rodzaje głosów: głosy standardowe oraz głosy z paragonami.
Głosy standardowe, to głosy oddawane na stronie konkursu potwierdzane każdorazowo kodem otrzymanym na podany adres e-mail.
Głosy z paragonami, to głosy oddawane na stronie konkursu po kliknięciu przycisku „Głosuj z paragonem”, gdzie jeden taki głos przeliczany jest na 20 głosów standardowych.
Aby móc głosować z paragonem trzeba:
• posiadać paragon za zakup w okresie od 1.09.2017 r. do 30.11.2017 r. dowolnego produktu Domestos (z treści paragonu wynika dokonanie zakupu produktu Domestos lub na odwrocie sklep potwierdzi zakup),
• podać datę zakupu, numeru paragonu i numer kasy fiskalnej
• dodać zdjęcie paragonu (plik .jpg, max. 5 MB).
Można przynieść paragon do szkoły, a SU dokona jego rejestracji.

https://www.wzorowalazienka.pl/galeria/9541

Bardzo prosimy wszystkich nauczycieli, rodziców, uczniów korzystających z e-mail i życzliwe szkole osoby o codzienne głosowanie na naszą Galerię.

CODZIENNIE KLIK - WZOROWA ŁAZIENKA W MIG!

TERMINARZ ZEBRAŃ RODZICÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

12.09.2017 - Zebranie organizacyjne (zapoznanie z obowiązującymi dokumentami szkoły) - godz. 17 00
14.11.2017 - Konsultacje indywidualne godz. 16 00 - 17 00.
11.12.2017 - Zebrania informacyjne (oceny, frekwencja, zachowanie) - godz. 17 00
11.01.2018 - Zebranie podsumowujące wyniki nauczania w I półroczu - godz. 17 00
13.03.2018 - Konsultacje indywidualne godz. 16 00- 17 00.
17.04.2018- Zebranie informacyjne o postępach w nauce, frekwencji i zachowaniu - godz. 17 00
22.05.2018 - Zebranie podsumowujące wyniki nauczania w II półroczu- godz. 17 00
Terminy zebrań, bądź konsultacji mogą ulec zmianie w szczególnie uzasadnionych przypadkach. W zależności od potrzeb forma spotkania z rodzicami może ulec zmianie.

 

Szanowni Państwo,
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 6 im. Marii Konopnickiej w Będzinie informuje:

W związku ze zmianami strukturalnymi wynikającymi z kolejnych etapów wdrażania reformy edukacji przypominamy, iż Państwa dzieci będą realizowały obowiązek szkolny w roku szkolnym 2017/2018 w naszej placówce czyli w Szkole Podstawowej nr 6 im. Marii Konopnickiej w Będzinie, która od 1 września 2017 r. staje się ośmioletnią szkoła podstawową.

Każdy uczeń klasy III i VI będzie realizował obowiązek szkolny w roku szkolnym 2017/2018 w naszej placówce czyli w Szkole Podstawowej nr 6 im. Marii Konopnickiej w Będzinie, Podstawa prawna: art. 205 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku.
Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60).

10 porad dla Rodziców
dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.
1. Odkrywaj Internet razem z dzieckiem.
Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z Internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby. Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron (pomocny będzie edukacyjny serwis internetowy – www.sieciaki.pl). Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po Sieci, nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie.
2. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.
Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w Internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani też wierzyć we wszystko co o sobie mówią. Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić im krzywdę. Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania.
3. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci.
Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w Sieci może okazać się bardzo niebezpieczne. Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół.
4. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.
Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu.
5. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci.
Wiele dzieci używa Internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w Sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).
6. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.
Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie, coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.
7. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.
Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w Internecie. Nasze działania w tym względzie pomogą likwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych, chatów, e-maila itp. Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie – Hotline’u (www.dyzurnet.pl). Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z Sieci.
8. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ - Kodeksem Dobrego Zachowania w Internecie.
Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania. W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w Internecie obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl) Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e-maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.).
9. Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.
Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z Internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w Sieci. Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem Internetu. Ustalcie zasady korzystania z Sieci (wzory Umów Rodzic-Dziecko znajdziesz na stronie www.dzieckowsieci.pl) oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji.
10. Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.
Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki. Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez Sieć bogactwa.

 

SZANOWNI RODZICE!!!

W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w internecie zwracamy się z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.
Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.
Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową. W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.
Poniżej przekazujemy informacje dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych :
(Wskazówki pochodzą z broszury pt.: „Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie-reagowanie. Gry komputerowe”. Broszura dostępna jest pod adresem: https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/55-profilaktyka-agresji-i-przemocy.)
• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

Gdzie można uzyskać pomoc
W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów). Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod
nr telefonu 800 121212 (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).

Informacja powstała w oparciu o następujące źródła:
Gry w życiu uczniów, Instytut Badań Edukacyjnych, 2014.
The report of the APA Task Force on Violent Media, American Psychological Association, 2015
www.dyżurnet.pl, www.ore.edu.pl, www.akademia.nask.pl, www.kursor.edukator.pl, www.saferinternet.pl, www.plikifolder.pl.

 

Wychowawcy klas:

klasa I a - mgr Anna Klimczyk - Chrzanowska

klasa I b - mgr Iwona Szczygieł

klasa II - mgr Barbara Bochenek

klasa III a - mgr Barbara Pietras
klasa III b - mgr Mirosława Dzienia
klasa IV a - mgr Małgorzta Chojnacka
klasa IV b - mgr Agata Dworniczak
klasa V - inż. Barbara Rogóż
klasa VI - mgr Joanna Sączewska

klasa VII - mgr Ewa Krukowska

 

 

 

Prezydent Miasta Będzina Łukasz Komoniewski uprzejmie informuje mieszkańców Będzina o bezpłatnych dyżurach prawnika i psychologa świadczonych osobom dotkniętym przemocą w rodzinie i problemem alkoholowym oraz o bezpłatnych konsultacjach dla osób uzależnionych od alkoholu i substancji psychoaktywnych oraz członków ich rodzin. Dyżury prawnika i psychologa odbywają się także u nas w szkole.

Prawnik: wtorek 16.30 - 18.00

Psycholog: środa 15.00 - 19.00.