Toogle Left

pt"Mam Talent" to impreza, która już na stałe zagościła w naszej szkole. Zgodnie z dewizą "chyba się odważę, co umiem to pokażę" nasi uczniowie zaprezentowali rozmaite umiejętności: tańczyli, śpiewali, rysowali, recytowali, grali na instrumentach, wykonywali pokazy akrobatyczne. Wspaniała publiczność (uczniowie wraz z nauczycielami i rodzicami) reagowała bardzo żywiołowo. Dopingowali i wspierali ze wszystkich sił młodych artystów, doceniając tym ich niezwykłe talenty i ogromną odwagę. Szkolny pokaz talentów stworzył dzieciom i młodzieży możliwość wykazania się swoimi osiągnięciami, podniósł ich poczucie własnej wartości, sprzyjał rozwojowi ich zainteresowań i kreatywności. Uczył autoprezentacji oraz odwagi w kontaktach z publicznością. Gratulujemy wszystkim uczestnikom! Do zobaczenia w kolejnej edycji szkolnego „Mam Talent”.

pipWiele jest sposobów na omawianie z uczniami lektury. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. A uczniowie klas 5 zmieścili ostatnio treść książki w pudełku po butach. Ta innowacyjna metoda pracy z lekturą czyli “lektura w pudełku” uruchamia wielkie pokłady kreatywności uczniów. Pozwala pokazać własną wrażliwość i indywidualny odbiór dzieła literackiego. Dzieci lubią pudełeczka, figurki, miniaturowe krainy. Z książki, którą przeczytały, mogą same wyczarować taki świat, jaki sobie wyobraziły. Mogą się podzielić z innymi swoją artystyczna wizją świata przedstawionego. Piątoklasiści pierwszy raz pracowali tą techniką .Wykonali książki do lektury "W pustyni  i w puszczy" Henryka Sienkiewicza. Efekty pracy są wspaniałe, a treść powieści lepiej zapamiętana. Zadaniem uczniów było nie tylko zaprojektowanie pudełka , ale także  omówienie jego zawartości  i uzasadnienie dobranych przedmiotów.

W ZWIĄZKU Z PROJEKTEM „LEKTURA W PUDEŁKU” OGŁASZAMY PLEBISCYT NA NAJŁADNIEJSZ PUDEŁKO.

WEJDŹ NA FACBOOKA SZKOŁY I ZAGŁOSUJ NA WYBRANE PRZEZ CIEBIE PUDEŁKO!

JEGO AUTOR OTRZYMA NAGRODĘ.

okr6Po raz kolejny uczniowie młodszych klas naszej szkoły uczestniczyli w Miejskim Etapie Regionalnego Konkursu Recytatorskiego "Mały OKR". Uczestnicy zaprezentowali swój kunszt recytatorski, a także umiejętności, nad którymi pilnie pracowali wspólnie ze swoimi nauczycielami. Konkurs przeprowadzony został  w trzech kategoriach  wiekowych. Wybór najlepszej trójki w każdej z kategorii był niełatwy, ponieważ wszyscy pokazali wysoki poziom recytacji. Miło nam poinformować, że  I miejsce w kategorii klas pierwszych zdobyła uczennica klasy Ia - Nadia Wieczorek – Piecuch,  a jej starszy kolega z klasy III – Wojciech Gwóźdź zajął II miejsce. Nagrodzonym gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!

rlJak co roku nasi uczniowie wzięli udział w miejskich eliminacjach do Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. Konkurs odbył się 13 i 15 marca  br. Wzięło w nim udział ponad 50 recytatorów w dwóch kategoriach wiekowych. Nasi uczniowie oczarowali swoimi recytacjami jury, które postanowiło nagrodzić ich talent i przyznać następujące miejsca i wyróżnienia:

II miejsce w kategorii klas IV-VI - Nadia Nowak z kl. IVb

III miejsce w kategorii klas VII-VIII i I kl.gim. - Natasza Nowak z kl. VIII

wyróżnienie w kategorii klas IV-VI – Julia Zaborowska z kl. Va i Stanisław Marat z kl.IVa 

wyróżnienie w kategorii klas VII-VIII i I kl.gim. - Nikola Szałaj z kl.VIII 

Gratulujemy i życzymy kolejnych recytatorskich doznań i sukcesów!

 

pp1Edukacja w zakresie udzielania pierwszej pomocy powinna rozpoczynać się jak najwcześniej, oczywiście na początek w formie zabawy. Pozwoli to wykształcić w młodych ludziach dobre nawyki i pewność w udzielaniu pomocy osobom, które tego potrzebują. Dlatego też zorganizowaliśmy w szkole trening udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów klas młodszych i przedszkolaków, którzy nas odwiedzili. Już tak małe dzieci są bowiem w stanie nauczyć się i zastosować w życiu podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy. Zaproszeni uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3,  zapoznali nas z 5 podstawowymi zasadami, jakimi należy się kierować w sytuacjach zagrożenia życia: 1. spójrz na osobę, 2. porozmawiaj z nią, 3. dotknij ją i spróbuj obudzić, 4. zadzwoń po pomoc, 5. i na koniec zostań i zapewnij komfort. Pokazali nam  także jak przystąpić do czynności ratowniczych, jak układać siebie nawzajem w pozycji bocznej ustalonej oraz co należy zrobić by zapewnić drożność dróg oddechowych.  Utrwaleniem i usystematyzowaniem wszystkich zdobytych w czasie pokazu umiejętności były zajęcia plastyczne a także ćwiczenia w udzielaniu pierwszej pomocy w swoich klasach.

 

 

 

 

 

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki..

  Rozumiem i zgadzam się
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk