1. 800 - 845
2. 850 - 935
3. 940 - 1025
4. 1030 - 1115
5. 1135 - 1220
6. 1240 - 1325
7. 1330 - 1415
8. 1420 - 1505
"Mam Talent" to impreza, która już na stałe zagościła w naszej szkole. Zgodnie z dewizą "chyba się odważę, co umiem to pokażę" nasi uczniowie zaprezentowali rozmaite umiejętności: tańczyli, śpiewali, rysowali, recytowali, grali na instrumentach, wykonywali pokazy akrobatyczne. Wspaniała publiczność (uczniowie wraz z nauczycielami i rodzicami) reagowała bardzo żywiołowo. Dopingowali i wspierali ze wszystkich sił młodych artystów, doceniając tym ich niezwykłe talenty i ogromną odwagę. Szkolny pokaz talentów stworzył dzieciom i młodzieży możliwość wykazania się swoimi osiągnięciami, podniósł ich poczucie własnej wartości, sprzyjał rozwojowi ich zainteresowań i kreatywności. Uczył autoprezentacji oraz odwagi w kontaktach z publicznością. Gratulujemy wszystkim uczestnikom! Do zobaczenia w kolejnej edycji szkolnego „Mam Talent”.
Wiele jest sposobów na omawianie z uczniami lektury. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. A uczniowie klas 5 zmieścili ostatnio treść książki w pudełku po butach. Ta innowacyjna metoda pracy z lekturą czyli “lektura w pudełku” uruchamia wielkie pokłady kreatywności uczniów. Pozwala pokazać własną wrażliwość i indywidualny odbiór dzieła literackiego. Dzieci lubią pudełeczka, figurki, miniaturowe krainy. Z książki, którą przeczytały, mogą same wyczarować taki świat, jaki sobie wyobraziły. Mogą się podzielić z innymi swoją artystyczna wizją świata przedstawionego. Piątoklasiści pierwszy raz pracowali tą techniką .Wykonali książki do lektury "W pustyni i w puszczy" Henryka Sienkiewicza. Efekty pracy są wspaniałe, a treść powieści lepiej zapamiętana. Zadaniem uczniów było nie tylko zaprojektowanie pudełka , ale także omówienie jego zawartości i uzasadnienie dobranych przedmiotów.
W ZWIĄZKU Z PROJEKTEM „LEKTURA W PUDEŁKU” OGŁASZAMY PLEBISCYT NA NAJŁADNIEJSZ PUDEŁKO.
WEJDŹ NA FACBOOKA SZKOŁY I ZAGŁOSUJ NA WYBRANE PRZEZ CIEBIE PUDEŁKO!
JEGO AUTOR OTRZYMA NAGRODĘ.
Po raz kolejny uczniowie młodszych klas naszej szkoły uczestniczyli w Miejskim Etapie Regionalnego Konkursu Recytatorskiego "Mały OKR". Uczestnicy zaprezentowali swój kunszt recytatorski, a także umiejętności, nad którymi pilnie pracowali wspólnie ze swoimi nauczycielami. Konkurs przeprowadzony został w trzech kategoriach wiekowych. Wybór najlepszej trójki w każdej z kategorii był niełatwy, ponieważ wszyscy pokazali wysoki poziom recytacji. Miło nam poinformować, że I miejsce w kategorii klas pierwszych zdobyła uczennica klasy Ia - Nadia Wieczorek – Piecuch, a jej starszy kolega z klasy III – Wojciech Gwóźdź zajął II miejsce. Nagrodzonym gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!
Jak co roku nasi uczniowie wzięli udział w miejskich eliminacjach do Ogólnopolskiego Konkursu Recytatorskiego. Konkurs odbył się 13 i 15 marca br. Wzięło w nim udział ponad 50 recytatorów w dwóch kategoriach wiekowych. Nasi uczniowie oczarowali swoimi recytacjami jury, które postanowiło nagrodzić ich talent i przyznać następujące miejsca i wyróżnienia:
II miejsce w kategorii klas IV-VI - Nadia Nowak z kl. IVb
III miejsce w kategorii klas VII-VIII i I kl.gim. - Natasza Nowak z kl. VIII
wyróżnienie w kategorii klas IV-VI – Julia Zaborowska z kl. Va i Stanisław Marat z kl.IVa
wyróżnienie w kategorii klas VII-VIII i I kl.gim. - Nikola Szałaj z kl.VIII
Gratulujemy i życzymy kolejnych recytatorskich doznań i sukcesów!
Edukacja w zakresie udzielania pierwszej pomocy powinna rozpoczynać się jak najwcześniej, oczywiście na początek w formie zabawy. Pozwoli to wykształcić w młodych ludziach dobre nawyki i pewność w udzielaniu pomocy osobom, które tego potrzebują. Dlatego też zorganizowaliśmy w szkole trening udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dla uczniów klas młodszych i przedszkolaków, którzy nas odwiedzili. Już tak małe dzieci są bowiem w stanie nauczyć się i zastosować w życiu podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy. Zaproszeni uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 3, zapoznali nas z 5 podstawowymi zasadami, jakimi należy się kierować w sytuacjach zagrożenia życia: 1. spójrz na osobę, 2. porozmawiaj z nią, 3. dotknij ją i spróbuj obudzić, 4. zadzwoń po pomoc, 5. i na koniec zostań i zapewnij komfort. Pokazali nam także jak przystąpić do czynności ratowniczych, jak układać siebie nawzajem w pozycji bocznej ustalonej oraz co należy zrobić by zapewnić drożność dróg oddechowych. Utrwaleniem i usystematyzowaniem wszystkich zdobytych w czasie pokazu umiejętności były zajęcia plastyczne a także ćwiczenia w udzielaniu pierwszej pomocy w swoich klasach.