Toogle Left
Projekt  Edukacyjny "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" współfinansowany przez Europejski Fundusz Społeczny. Każde dziecko ma prawo być zdolne i mądre, nawet jak chodzi do szkoły!
Jakość pierwszych edukacyjnych doświadczeń ma kapitalne znaczenie dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka! Jest to główna idea przewodnia Projektu „Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą do Wiedzy”. Bazą teoretyczną projektu jest Teoria Wielorakich Inteligencji autorstwa Howarda Gardnera, która została uznana za jedno z największych osiągnięć nauk społecznych końca 20. wieku! Edukacja oparta na założeniach WI to edukacja skonfigurowana do autentycznych potrzeb i możliwości uczniów — edukacja na miarę XXI wieku. Zgodnie z ideą WI praca z dziećmi w szkole powinna polegać na tworzeniu bogatego (w sensie wielorakiej stymulacji) środowiska edukacyjnego, tj. takich warunków, które umożliwiają dzieciom manifestację wszystkich rodzajów inteligencji; nie zaś – tylko inteligencji faworyzowanych w tradycyjnym systemie edukacji (tzw. inteligencji szkolnej). A zatem tworzy się warunki do ujawniania inteligencji:
1. językowo-lingwistycznej
2. matematyczno – logicznej
3. wizualno-przestrzennej
4. przyrodniczej
5. muzycznej
6. kinestetycznej (ruchowej)
7. interpersonalnej (społecznej)
8. intrapersonalnej (refleksyjnej)
Uczniowie klas I  naszej szkoły  w latach  2009-2011  uczestniczyli w projekcie podczas zajęć obowiązkowych oraz  zajęć dodatkowych. Nauczyciele  realizowali autorskie pomysły, wyzwalając własną kreatywność pedagogiczną. Współpracowali z rodzicami dziecka. Projektowali sytuacje edukacyjne tak, aby dziecko miało szansę działać w obszarze swoich mocnych stron, aby otworzyło się, bez lęku, na obszary, w których jest słabsze. Celem zajęć był rozwój inteligencji wielorakich ze zwróceniem uwagi na indywidualność każdego dziecka, wykorzystywanie jego mocnych stron do wszechstronnego rozwoju osobowości, indywidualnych uzdolnień i zainteresowań poprzez  korzystanie z różnych źródeł informacji, organizowanie wycieczek, prowadzenie obserwacji; zachęcanie do podejmowania inicjatywy, przezwyciężania barier poznawczo- motywacyjnych i emocjonalnych. Dzieci mogły pracować w ośrodkach zainteresowań, wykorzystując pomoce zgromadzone w klasie. 
W ramach podsumowania I, II, III, etapu Projektu "Pierwsze uczniowskie  doświadczenia  drogą do wiedzy"  odbyły się pokazy efektów pracy uczniów: 2009 - „Na dworze królewny Grymaselli”, 2010 –„ Kopciuszek XXI wieku” 2011 -„ W królestwie Mysi Pysi”. W przedstawieniu dzieci wykazały się swoimi umiejętnościami aktorskimi. Zebrani goście podziwiali również talenty matematyczne, muzyczne, taneczne  oraz popisy zręcznościowe  z wykorzystaniem różnych przyborów. Wszystkim uczestnikom  Projektu nauczyciele wręczyli pacynki - myszki. Realizacja zadań w ramach Projektu znacząco wpłynęła na wszechstronny rozwój dzieci, wyzwoliła pomysłowość i kreatywność uczniów, była twórczym wyzwaniem dla nauczyciela.

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki..

  Rozumiem i zgadzam się
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk