Wiele jest sposobów na omawianie z uczniami lektury. Niektórzy tworzą komiksy, inni przygotowują lapbooki lub książki obrazkowe. A uczniowie klas 5 zmieścili ostatnio treść książki w pudełku po butach. Ta innowacyjna metoda pracy z lekturą czyli “lektura w pudełku” uruchamia wielkie pokłady kreatywności uczniów. Pozwala pokazać własną wrażliwość i indywidualny odbiór dzieła literackiego. Dzieci lubią pudełeczka, figurki, miniaturowe krainy. Z książki, którą przeczytały, mogą same wyczarować taki świat, jaki sobie wyobraziły. Mogą się podzielić z innymi swoją artystyczna wizją świata przedstawionego. Piątoklasiści pierwszy raz pracowali tą techniką .Wykonali książki do lektury "W pustyni i w puszczy" Henryka Sienkiewicza. Efekty pracy są wspaniałe, a treść powieści lepiej zapamiętana. Zadaniem uczniów było nie tylko zaprojektowanie pudełka , ale także omówienie jego zawartości i uzasadnienie dobranych przedmiotów.
W ZWIĄZKU Z PROJEKTEM „LEKTURA W PUDEŁKU” OGŁASZAMY PLEBISCYT NA NAJŁADNIEJSZ PUDEŁKO.
WEJDŹ NA FACBOOKA SZKOŁY I ZAGŁOSUJ NA WYBRANE PRZEZ CIEBIE PUDEŁKO!
JEGO AUTOR OTRZYMA NAGRODĘ.